Navigace

Vyhledávání

rozšířené vyhledávání

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6

Počasí

dnes, pátek 14. 12. 2018
zatazenosesnezenim -4 °C -5 °C
sobota 15. 12. zatazenosesnezenim -5/-7 °C
neděle 16. 12. zatazenosesnezenim -7/-17 °C

Obsah

Životní situace

« Zpět na Strom životních situací

Změna údajů při zjištění nesouladu v Registru obyvatel

1. Identifikační kód

 

2. Kód

 

3. Pojmenování (název) životní situace

Změna údajů při zjištění nesouladu v Registru obyvatel

4. Základní informace k životní situaci

Změnou údajů v Registru obyvatel (dále jen "ROB") se rozumí změna referenčních údajů v ROB při zjištění nesouladu (údaj neodpovídá skutečnému stavu).

Jedná se o reklamování chybně vedených údajů, nikoliv o změny údajů, které jsou prováděny např. při přestěhování, změně rodinného stavu apod.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

O změnu údajů při zjištění nesouladu v ROB může požádat fyzická osoba ("subjekt údajů") starší 15 let, případně zmocněnec na základě plné moci s úředně ověřeným podpisem zmocnitele.

Za fyzickou osobu mladší 15 let a osobu, jejíž svéprávnost byla omezena rozhodnutím soudu tak, že není způsobilá k podání žádosti, nebo která má soudem schválenu smlouvu o nápomoci nebo zastoupení členem domácnosti, žádá o změnu její zákonný zástupce, opatrovník, člen domácnosti nebo společně se subjektem údajů jeho podpůrce.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Změna údajů při zjištění nesouladu v ROB je provedena na základě žádosti podané:

Osobně - na kontaktním místě veřejné správy Czech POINT v případě, že žadatel nemá zřízenu a aktivovánu datovou schránku.

V listinné podobě - zaslané kterémukoliv obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností, krajskému úřadu nebo Ministerstvu vnitra.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Žádost podaná osobně

V případě podání žádosti na kontaktním místě veřejné správy Czech POINT provede žadatel svoji identifikaci pomocí elektronicky čitelného identifikačního dokladu.

Žádost podaná v listinné podobě

Žádost o změnu údajů při zjištění nesouladu v ROB je možné zaslat v listinné podobě kterémukoliv obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností, krajskému úřadu nebo Ministerstvu vnitra.

Žádost podaná v listinné podobě musí obsahovat následující údaje subjektu údajů:

  • jméno, popřípadě jména, a příjmení,

  • datum a místo narození,

  • číslo a druh elektronicky čitelného identifikačního dokladu,

  • adresu místa pobytu, popřípadě jinou kontaktní adresu,

  • označení chybných referenčních údajů, které žadatel požaduje změnit (opravit).

8. Na které instituci životní situaci řešit

Záleží na způsobu podání - viz předchozí body.

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

Záleží na způsobu podání - viz předchozí body.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Záleží na způsobu podání - viz předchozí body.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Záleží na způsobu podání - viz předchozí body.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Podání žádosti o změnu údajů při zjištění nesouladu v ROB není zpoplatněno.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Reklamovaný údaj je do doby prověření a odstranění nesouladu tímto editorem označen v ROB za nesprávný.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Další účastníci nejsou stanoveni.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Další činnosti nejsou stanoveny.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

 

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Není možné podat opravný prostředek.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

Sankce nejsou stanoveny.

21. Nejčastější dotazy

Jak se dozvím, že změna údajů byla provedena - obdržím informaci o provedené opravě?

Informace o provedené opravě reklamovaného chybného údaje v ROB se žadateli nezasílá. O opravě je možné se přesvědčit podáním žádosti o výdej výpisu údajů z ROB, kde je změna údaje zaznamenána, včetně uvedení data změny.

22. Další informace

Další doplňující informace naleznete na webových stránkách Ministerstva vnitra a na webových stránkách Czech POINT.

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě

25. Za správnost návodu odpovídá útvar

Ministerstvo vnitra České republiky - odbor správních činností, oddělení registru obyvatel

26. Kontaktní osoba

 

27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni

01.01.2016

28. Popis byl naposledy aktualizován

27.08.2018

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.

30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace