Obsah
Životní situace
« Zpět na Strom životních situací
Zobrazení
Výdej výpisu o využití údajů z registru obyvatel
1. Identifikační kód
2. Kód
3. Pojmenování (název) životní situace
Výdej výpisu o využití údajů z registru obyvatel
4. Základní informace k životní situaci
Výdejem výpisu o využití údajů z registru obyvatel (dále jen "ROB") se rozumí získání údajů o tom, které subjekty (orgány veřejné moci) využily referenční údaje konkrétní osoby a za jakým účelem.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace
- jméno, popř. jména, a příjmení žadatele,
- datum a místo narození žadatele,
- číslo elektronicky čitelného identifikačního dokladu nebo rodné číslo žadatele, není-li žadatel držitelem elektronicky čitelného identifikačního dokladu,
- adresu místa pobytu, popř. jinou kontaktní adresu žadatele,
- rozsah požadovaných údajů a formu jejich předání.
8. Na které instituci životní situaci řešit
Záleží na způsobu podání - viz předchozí body.
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Záleží na způsobu podání - viz předchozí body.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Záleží na způsobu podání - viz předchozí body.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Vydání výpisu o využití údajů z ROB není zpoplatněno.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Další účastníci nejsou stanoveni.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Další činnosti nejsou stanoveny.
16. Elektronická služba, kterou lze využít
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
18. Jaké jsou související předpisy
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Není možné podat opravný prostředek.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Sankce nejsou stanoveny.
21. Nejčastější dotazy
Výpisem o využití údajů z ROB získá fyzická osoba (žadatel) informaci, kdo a za jakým účelem využil referenční (zejména osobní) údaje této osoby v zadaném období.
Na koho se mám obrátit v případě, že chci zdůvodnit a vysvětlit důvod lustrace mé osoby?
Pokud máte pochybnosti o lustraci vaší osoby v ROB a chcete se dozvědět důvod, obraťte se s dotazem přímo na konkrétní orgán veřejné moci, který lustraci vaší osoby prováděl a který je uveden ve výpisu.
Formulář chce po mně zadat přihlašovací jméno a heslo. Kde je získám?
Jedná se o přihlašovací údaje do datové schránky. Pokud nemáte dosud datovou schránku zřízenu, můžete o ni požádat podle postupu zveřejněného na webových stránkách Datových schránek.
Mám obavy zadávat do formuláře CzechPOINT@home své přihlašovací údaje do datové schránky. Je to bezpečné?
Ano. CzechPOINT@home je navržen tak, že ověření vašich přihlašovacích údajů do datové schránky probíhá v perimetru ISDS. CzechPOINT@home nepřichází s vašimi přihlašovacími údaji do styku.
22. Další informace
Další doplňující informace naleznete na webových stránkách Ministerstva vnitra nebo na webových stránkách Czech POINT.
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
25. Za správnost návodu odpovídá útvar
Ministerstvo vnitra - odbor správních činností, oddělení registru obyvatel
26. Kontaktní osoba
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
28. Popis byl naposledy aktualizován
29. Datum konce platnosti popisu
Bez časového omezení.
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace